Forum www.hellridersrom.fora.pl Strona Główna www.hellridersrom.fora.pl
gildia
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poradnik dla Początkujących/Zbieractwo/Handel/Zwierzątka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.hellridersrom.fora.pl Strona Główna -> PORADY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elentiria




Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:32, 04 Sty 2011    Temat postu: Poradnik dla Początkujących/Zbieractwo/Handel/Zwierzątka

5.8 Zbieractwo : drewno , rudy metali , zioła i ogrodnictwo.

Aby cokolwiek wyprodukować w świecie Runes of Magic potrzebne są materiały produkcyjne . Istnieją trzy rodzaje materiałów drewno , rudy metali i zioła. Już w pierwszej lokacji , Kolonii Osadników lub Dolinie Prób , uczymy się podstaw zbieractwa , szukania złóż i przerabiania zebranego materiału w zdatne do produkcji półprodukty . Zebrane surowce możemy przetworzyć w specjalnie oznaczonych miejscach , kojarzących się z rodzajem surowca . Dla rud będzie to zazwyczaj kuźnia lub chociaż kowadło , dla ziół – przyrządy alchemiczne , a dla drewna stół z narzędziami ciesielskimi . Miejsca te dla łatwiejszego zidentyfikowania oznaczone są zieloną , wiszącą kulką z symbolem surowca . Istnieją cztery poziomy materiałów produkcyjnych . Poziom I jest surowcem – czyli to zbieramy .

Poziom I => Poziom II => Poziom III => Poziom IV
Drewno => Kłoda => Bal => Deska
Zioło => Pęczek => Sok => Ekstrakt
Ruda => Miał => Samorodek => Sztabka

Przetworzenie materiału na Poziom II wymaga 2szt surowca z Poziomu I .
Czyli Kłoda Jesionu wymaga 2szt Drewna Jesionu.
Dalej jednak już nie jest tak łatwo bowiem Poziom III wymaga 6szt materiału Poziomu II , a Poziom IV – 6szt materiałów z Poziomu III . Jak zatem widać aby otrzymać Deskę Jesionu musimy zebrać aż 72szt Drewna Jesionu . Sporo , jednak tak zaawansowany materiał produkcyjny potrzebny jest w produkcji potężniejszych przedmiotów i w początkowym okresie naszej przygody ze zbieractwem jest mało przydatny( chyba że na handel).
Zbierając surowce zwiększamy swój poziom górnictwa , drwalnictwa i zbierania ziół . Podobnie , choć w mniejszym zakresie dzieje się w przypadku przetwarzania surowców . Podniesienie tego poziomu pozwala na zbiór bardziej wymagających surowców . Np. 8 poziom profesji zbierackich umożliwi zbiory Cyny , Drewna Wierzby i Buraka . Pozwoli to także na naukę receptur potrzebnych do przetwarzania tych surowców .
Gdy osiągniemy 20 poziom zbierackich profesji , musimy udać się do Varanas i wykonać proste zadania otrzymane od trenerów poziomu ekspert , polegające na dostarczeniu 20szt nieprzetworzonych surowców poziomu 1 , czyli Drewna Jesionu , Rudy Cynku i Biesotrawu Górskiego . Umożliwi to nam dalszy rozwój umiejętności zbierackich , aż do poziomu 40 , gdzie czeka nas podobne zadanie odblokowujące wyższe poziomy zbieractwa.

Drugim sposobem na zdobycie materiałów produkcyjnych jest ogrodnictwo . W Logar , Varanas , Obsydianowej Twierdzy i Dolinie Prób znajdują się postacie , które mogą nauczyć nas tej sztuki . Po wykonaniu krótkiego i prostego zadania , które wprowadzi nas w podstawy ogrodnictwa możemy zacząć hodowlę na skalę masową Potrzebne nam będą : Nawóz , woda , ziarna , doniczki i dom . Jak zdobyć ten ostatni opiszę w innym dziale , a reszta do kupienia u trenerów ogrodnictwa . W skrócie , musimy umieścić doniczki w domu , zasadzić odpowiednie ziarno , nawieźć , podlać zajrzeć do roślinki raz na kilka – kilkanaście godzin powtarzając dwa ostatnie punkty i po 36 godzinach czas na żniwa . To co dostaniemy zależy od ziarna jakie zasialiśmy , jego poziomu i kondycji wyhodowanej roślinki . Im bardziej jest zdrowa i zadowolona tym lepsze zbiory .
Polecam przeczytanie poradnika BloodVixen do ogrodnictwa.
[link widoczny dla zalogowanych]

Trzecim sposobem i swoistym novum związanym z patchem 3.0.2. jest produkowanie materiałów przez zwierzątka graczy . Kupując odpowiednie narzędzia dla pupilka można nauczyć go produkcji materiałów produkcyjnych . Jest to jednak związane z dość dużymi wydatkami finansowymi , gdyż zwierzątko uczy się powoli od podstaw (czyli najprostszych materiałów ), szybko zużywając narzędzia .

5.9 Profesje produkcyjne.

Materiały już mamy , teraz należy wybrać co chcemy produkować . W Runes of Magic istnieje 6 profesji produkcyjnych do wyboru . Każda z nich potrzebuje innego zestawu materiałów , a po osiągnięciu 11 poziomu w profesji , innych run produkcyjnych zdobywanych na przeciwnikach w grze .
Są to :

Alchemia – Produkcja wszelkiego rodzaju mikstur leczących , regenerujących manę , zwiększających atrybuty , obronę lub atak itp. Wymaga ziół , w mniejszym stopniu metali , oraz Run Łączących .

Gotowanie – Produkcja posiłków wzmacniających umiejętności bojowe graczy . Wymaga ziół i w mniejszej ilości drewna oraz Run Aktywacyjnych .

Płatnerstwo – Wytwarzanie wszelkiego rodzaju zbroi , od skórzanych po ciężkie płytowe . Zużywa metale i trochę ziół . Potrzebne Runy Oczyszczające .

Krawiectwo – Szycie ubrań , czyli ekwipunku dla klas magicznych . Drewno , w mniejszej ilości zioła i Runy Odczarowania .

Kowalstwo – Wykuwanie broni siecznej i obuchowej . Miecze , Topory i Młoty wymagają metali , drewna i Run Szronu.

Ciesielstwo - Łuki , kusze , różdżki ,talizmany i kostury – czyli to co głównie z drewna i odrobiny metalu . Przydają się również Runy Wiążące.

Profesje produkcyjne , podobnie jak i zbierackie podzielone są na etapy wtajemniczenia . Poziom 1-20 to nowicjusz , 21-40 – czeladnik 41-60 to ekspert a 61-80 to mistrz , choć chwilowo nie można tym ostatnim zostać – brak odpowiedniego trenera w świecie gry . Jest to furtka zostawiona przez twórców pod przyszły rozwój profesji . Aby zwiększyć poziom wtajemniczenia w danej profesji , należy produkując osiągnąć odpowiedni poziom i wykonać proste zadanie (najczęściej coś wyprodukować). Należy też wziąć pod uwagę fakt , że nie uda się równomiernie rozwinąć wszystkich profesji . Na poziomie nowicjusza (1-20) możemy mieć wszystkie . Czeladnik ma już 6 profesji do opanowania (wliczając w to zbierackie) , a ekspert tylko 3 profesje . Wniosek z tego jest taki że należy skupić się na jednej profesji produkcyjnej i na dwóch zbierackich pasujących do niej. Rozwijanie reszty będzie tylko marnowaniem cennych zasobów . W przypadku gdy kasa nie jest problemem możemy rozwinąć trzy profesje produkcyjne , a materiały kupić od innych graczy lub w Domu Aukcyjnym .
Receptury na najprostsze przedmioty , które możemy produkować są dostępne u trenerów . Bardziej zaawansowane receptury zdobywamy eksplorując świat gry lub kupujemy od innych graczy (Dom Aukcyjny).

5.10 Własny dom , skrzynia , meble , pokojówka i służące.

W Dolinie Prób na Wyspie Elfów i w Logar w Wyjących Górach napotkamy po raz pierwszy postać nazwaną „Pokojówka” . Jest to bardzo ważny Bohater Niezależny i jego odpowiedniki znajdują się w każdej krainie , zazwyczaj w ich większych miejscowościach . Może ona dokonać przełączenia klas u naszej postaci , umożliwić nam dostęp do Skrytki Bankowej , oraz udostępnić nam nasz własny dom . Pojawi się w opcjach dialogowych pokojówki opcja wejścia do domu . No Dom to może przesada , gdyż w swej podstawowej wersji jest to raczej pokój , ale nic nie stoi na przeszkodzie by z a pomocą Item Shopu rozbudować go do np. dwupiętrowej rezydencji . Wraz z domem otrzymujemy ogromnie przydatną skrzynię na 20 przedmiotów . Ma ona tylko jedną malutką wadę , nie da się do niej włożyć przedmiotów powiązanych z zadaniami (questami). .

Uwaga !!
Bardzo łatwo można pozbyć się skrzyni po prostu wyrzucając ją z ekwipunku . Nie ma możliwości odzyskania jej i nawet gorące prośby do suportu gry nic tu nie dadzą . Więc proszę uważać co z nią robimy , bo te 20 miejsc dodatkowej przestrzeni jest baaaardzo przydatne .

Gdy wejdziemy do domu w lewym górnym rogu , pojawi się menu domu , z którego mamy dostęp do kilku przydatnych funkcji , a przy drzwiach wejściowych pojawi się pokojówka z opcjami podobnymi do tej na zewnątrz domu .
Nasz dom posiada 10 miejsc na meble . Każdy dodatkowy mebel ponad ten limit wymaga pewnej ilości energii domu , którą należy zakupić (początkowy stan energii to 0). Koszt tej operacji jest dość wysoki , bowiem 1000 energii kosztuje 15 diamentów , a jedenasty slot na meble kosztuje 300 energii + 3 energii /dobę . Nasz dom posiada limit 100 miejsc na meble więc szybko można przeliczyć , że pełny wykup slotów kosztuje nas łącznie 27000 energii + 270 energii/ dobę . I to pod warunkiem że koszty nie rosną wraz z ilością wykupionych miejsc (nie sprawdzałem ). Jak widać te 10 darmowych miejsc na meble to mało , należy więc mądrze gospodarować dostępną przestrzenią , lub przygotować się na inwestowanie diamentów w odnawianie energii domu .

Uwaga !!
Doniczki używane do ogrodnictwa są traktowane jak meble i zajmują sloty na meble.

Meble możemy kupić u pokojówki na zewnątrz domu , lub w Item Shopie . Mebel meblowi nie równy i oprócz różnic w wyglądzie są jeszcze bonusy , które mogą dać . Meble od pokojówki to raczej mało atrakcyjna oferta – zero bonusów . Meble z Item Shopu mają bonusy do Punktów Doświadczenia , Punktów Talentu i profesji produkcyjnych . Co do dwóch pierwszych , to mając meble z bonusem PD i PT ustawione w domu i zostawiamy postać na kilka godzin w domu(można się wylogować – bonusy będą naliczane) dostaniemy pewną liczbę podwójnych PT i PD do zdobycia podczas walki z mobami . Wartość bonusu pokazują małe wskaźniki na pasku doświadczenia , a po najechaniu na nie myszką pokazują go w liczbach . Bijąc stwory zdobywamy PD i PT , a z tymi bonusami dostajemy go po prostu dwa razy tyle co zwykle , aż do momentu wyczerpania bonusu . Nie należy przesadzać z meblami bonusowymi . W zupełności wystarczy zakupić po jednym meblu do PD i PT z bonusem o wartości 25 . Wartość bonusowych pasków zależy od poziomu naszej postaci (im wyższy poziom tym większy bonus) i czasu pozostawienia naszej postaci w domu , lecz nie może przekroczyć pewnej maksymalnej wartości zależnej od poziomu postaci . Punkty PD i PT pochodzące z zakończonych zadań nie ulegają podwojeniu , podwajane są tylko te za bicie stworów .
Meble do profesji produkcyjnych zwiększają doświadczenie podczas produkowania przy nich przedmiotów. Ilośc dodatkowego doświadczenia zależy od naszego poziomu w profesji . Niski poziom - więcej , Wysoki - malutko . Należy jednak wziąść pod uwagę że na poziomach profesji 45 + , nawet minimalny bonus do doświadczenia to duża pomoc . Na początku , gdy doświadczenie idzie dość szybko można sobie meble odpuścić.

Aby ustawić mebel w domu musimy przenieść go do z plecaka do menu mebli . Jest tam 10 slotów na meble . Jak już wspominałem przy skrzyni , nie należy przeciągać go z plecaka prosto na podłogę , bo go w ten sposób tylko wyrzucimy . Po umieszczeniu w menu mebli , kliknięciem podświetlamy go i naciskamy pierwszą od lewej ikonę . Dopiero teraz możemy ustawić sobie mebel w pożądanym miejscu i obrócić go pod odpowiednim kątem .

Każdy dom ma przydzielony numer , który warto sobie gdzieś zapisać . Wpisując numer domu możemy odwiedzić dom znajomego , lub nawet obcej osoby o ile nie zabezpieczył on wejścia hasłem . W menu pokojówki możemy ustawić takie hasło zabezpieczenia i nazwać dom jakąś unikalną nazwą , a w menu domu utworzyć listę przyjaciół domu (nie muszą znać hasła by wejść do twego domu) .
Kolejną funkcją naszego domu jest możliwość najęcia służącej (lub służącego) . Za 200000szt złota możemy wynająć pierwszego sługę , który w zależności od swoich umiejętności wspierał nas będzie gotując potrawy , przyrządzając eliksiry , rzucając na nas wspomagające czary lub po prostu przechowując nasze przedmioty .

Poradnik Tsury do z oficjalnego forum dotyczący służących
[link widoczny dla zalogowanych]


5.11 System zwierzątek.

Po patchu 3.0.2. pojawił się w grze system zwierzątek . Klasa Strażnika przestała być odosobniona w posiadaniu pupila wspierającego nas w walce , choć dzięki temu ma on aż dwa walczące stwory . W Logar , Dolinie Prób , Varanas – Dzielnica Wschodnia i Obsydianowej Twierdzy – Plac Najemników pojawili się BN (koleś na osiołku) oferujący przedmioty do dbania o stworki , podstawowe informacje o systemie i możliwość wyprawy na specjalną farmę (farma Millera) , gdzie zapoznamy się z podstawami łapania petów . Na farmie mamy też możliwość wykonywania 2 zadań , po wykonaniu których otrzymamy przedmioty do pielęgnacji zwierzaczka . Dojenie krów/kóz – żywność , żeby nam milusiński nie zdechł i karmienie kur – też żywność , ale z dodatkowym bonusem do atrybutu treningu i nieznacznie podnoszący doświadczenie peta . Ten ostatni quest daje nam też szansę zdobycia specjalnego Złotego Jajka , które można spożytkować na różne sposoby . Dane nam będzie wymienić je na różne miksturki , na pułapkę do łapania zwierzaczków , lub nakarmić nim pupilka by zyskał doświadczenie .

Proste zadanie nauczy nas jak łapać Magiczne Cavie , z których po złapaniu w Pułapkę Myśliwego wypada jajo zwierzątka . Magiczne Cavie zaś wychodzą czasami z pokonanych przez nas przeciwników . Należy wtedy ustawić pułapkę i tak się przemieszczać by zagonić ją w pułapkę . Cavie poruszają się krótkimi odcinkami , ale zawsze w kierunku przeciwnym niż stoi nasza postać . Obecność innych graczy może spowodować inny kierunek ucieczki . Po kilku próbach załapiecie o co chodzi w tej nagonce . Dość rzadko z pokonanego przeciwnika może wyjść Złota Magiczna Cavia . Jest ona bardzo cenna , gdyż wypadają z niej najbardziej zaawansowane rodzaje jaj zwierzaczków . Na chwilę obecną w grze jest około 100 typów pupilków – jedne bardziej przydatne dla klas magicznych , drugie dla klas „full kontakt” , inne dla klas polegających na zręczności . Jajo należy umieścić w specjalnym menu zwierzaków (PPM na jajku) , które umożliwi nam podejrzenie statystyk peta (2 miejsca - po wykonaniu zadania na farmie – 3 miejsca na jaja ). Możemy się tam przekonać jaki jest stan naszego towarzysza , czy jest głodny , lojalny wobec nas , ile mu brakuje doświadczenia do następnego poziomu itp.
Nasz zwierz to nie tylko ozdoba . Im lepszy rodzaj peta i poziom doświadczenia , tym większy bonus do naszych atrybutów da nam jego przywołanie . Jeśli dobrze dobierzemy rodzaj zwierza do naszej klasy i podniesiemy poziom jego doświadczenia , bonusy mogą sięgnać kilkuset dodatkowych punkt ow do naszych atrybutów , a także wspomóc nas przydatnymi umiejętnościami pasywnymi . Pupilek może też walczyć z naszymi wrogami , choć na początku nie jest bardzo do tego skłonny .Trzeba podnieść mu atrybut Lojalności by chciał częściej nas wspomagać w walce . To nie jedyne jego funkcje . Może on też wytwarzać nam materiały produkcyjne . Wystarczy zakupić odpowiednie narzędzia , umieścić je w odpowiednim menu zwierza i nakazać produkcję .

Przydatny poradnik napisany przez KOKOSfly i Matikte .
[link widoczny dla zalogowanych]
I poradnik Tsury z oficjalnego forum gry
=http://board.runesofmagic.com/showthread.php?t=8293


5.12 Handel i Dom Aukcyjny (Auction House , AH).

Aby coś sprzedać w świecie rom, możemy do tego podejść na dwa sposoby . Porozumieć się z kupcem bezpośrednio na czacie , spotkać się i otworzyć panel wymiany . Ja Ci przedmiot , ty mi kaskę - zrobione . Można też po uzgodnieniu warunków sprzedaży wysłać do kupującego przedmiot korzystając ze Skrzynki Pocztowej i opcji Płatność Przy Odbiorze (PPO) . Jdnak najbardziej popularną formą sprzedaży jest Dom Aukcyjny .

Dom Aukcyjny to bardzo przydatne narzędzie dla graczy . Wyobraźcie sobie jego brak i okienko czatu zapchane ofertami sprzedaży różnych przedmiotów – koszmar . Umożliwia on wystawienie przedmiotu do sprzedaży na okres maksymalnie do 3 dni , ustalenie jego ceny początkowej i ceny natychmiastowego wykupu . Kupujący , biorący udział w aukcji mogą zgłaszać swoją ofertę podbijając cenę początkową o kwotę obliczoną przez Dom Aukcyjny (jest to jakiś procent ceny początkowej) aż do osiągnięcia pułapu ceny wykupu , lub od razu kupić przedmiot po cenie wykupu bez udziału w aukcji – automatyczny jej koniec . Możemy śmiało pozostawić naszą ofertę i wylogować się na te 3 dni lub sprawdzać stan aukcji co jakiś czas . Jeśli przedmiot zostanie sprzedany w Skrzynce Pocztowej pojawią się pieniądze , jeśli nie , znajdziemy tam nasz przedmiot . Ale za takie udogodnienie jest pobierana opłata w złocie . Założenie aukcji kosztuje jakiś mały procent wartości (tej z opisu przedmiotu) przedmiotu . Jeśli item się nie sprzeda , to wszystko co zapłacimy Domowi Aukcyjnemu . Jeżeli przedmiot znajdzie nabywcę , to od pieniędzy które kupiec nam za niego zapłaci zostanie jeszcze pobrana niewielka opłata za sprzedaż . Opłaty te trzeba wkalkulować w ceny przy zakładaniu aukcji .

Nie wszystko co nam wpadnie w ręce nadaje się do sprzedaży w domu Aukcyjnym . Na większość przedmiotów nie ma po prostu chętnych i możemy do upadłego je wystawiać – bez efektu . Jeśli mamy w plecaku przedmiot i chcemy sprawdzić czy są na niego aukcje i za ile średnio się on sprzedaje , przydaje się wyszukiwarka wbudowana w interfejs domu. Po otwarciu AH , w lewym górnym rogu zobaczymy okienko . Możemy wklepać ręcznie nazwę przedmiotu , lub otworzyć plecak i użyć kombinacji SHIFT + LPM na przedmiocie , co z automatu wpisze jego nazwę do okienka . Wciskamy „szukaj” i po chwili system wyszuka nam aukcje na takie same przedmioty . W prawym górnym rogu są trzy okienka filtru przydatne do wyszukiwania przedmiotów o określonych cechach .

Przykład : Mamy Kamień Fuzji o atrybutach Siła I , Intelekt II , Powiew I . Wpisujemy je w te trzy okienka (lub tylko jeden/dwa z nich gdy chcemy sprawdzić dostępność jednej/dwóch cech) i system sprawdzi czy wśród aukcji znajdą się identyczne Kamienie Fuzji z tymi samymi atrybutami.

Trzeba poświęcić trochę czasu by obczaić co sprzedawać na AH , a co wrzucać do handlarzy . Istnieją specjalne dodatki (addons) ułatwiające posługiwanie Domem Aukcyjnym . Jednym z nich jest Advanced Auction House – więcej w sekcji poradnika o dodatkach.

Uwaga !!
Przedmiotów przypisanych do postaci nie da rady sprzedać w Domu Aukcyjnym . Istnieje taka możliwość , ale najpierw trzeba taki przedmiot odpisać za pomocą specjalnego przedmiotu sprzedawanego w Item Shopie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.hellridersrom.fora.pl Strona Główna -> PORADY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin