Forum www.hellridersrom.fora.pl Strona Główna www.hellridersrom.fora.pl
gildia
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poradnik dla Początkujących/Ekwipunek/Usprawnienia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.hellridersrom.fora.pl Strona Główna -> PORADY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elentiria




Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:29, 04 Sty 2011    Temat postu: Poradnik dla Początkujących/Ekwipunek/Usprawnienia

5.7 Ekwipunek i jego usprawnianie

Ekran ekwipunku otwieramy klawiszem C . Postać posiada 21 miejsc w które można włożyć ekwipunek , jednak nie każda klasa potrafi wykorzystać je wszystkie .
- 5 miejsc na biżuterię – 2x pierścień , 2 x kolczyk , 1 x naszyjnik
- 8 miejsc na ubranie/zbroję – głowa , klatka piersiowa , pas , nogi , naramienniki , ręce , stopy , płaszcz .
- 1 miejsce na plecy – zazwyczaj skrzydła
- 1 miejsce na broń dystansową ( nie każda klasa może używać)
- 1 miejsce na amunicję ( nie każda klasa może używać)
- 2 miejsca na broń lub talizmany – prawa i lewa ręka . Przy broni dwuręcznej lewa ręka jest niedostępna .
- 3 miejsca na amulety – tu wkładamy amulety pozwalające nam np. kolekcjonować doświadczenie , punkty talentu , lub regenerujące nam życie lub manę .

Broń , biżuteria i ubrania posiadają cechy takie jak obrona fizyczna , obrona magiczna , obrażenia fizyczne , obrażenia magiczne , wytrzymałość przedmiotu – tłumaczyć chyba nie trzeba – im więcej tym lepiej . W przypadku wytrzymałości przedmiotu (tak zwane Durability) ma to jeszcze większe znaczenie . Przedmioty z wytrzymałością powyżej 100 punktów ( zwane High Durability bądź HD ) dostają 20% bonus do atrybutów broni . Przykładowo broń z atrybutem siła 40 , w wersji HD będzie nam dodawał 48 siły . Bonus ten tracimy gdy uszkodzenia sprowadzą wytrzymałość przedmiotu do poziomu poniżej 101 punktów , a odzyskujemy naprawiając przedmioty do poziomu minimum 101 punktów .
Usprawnianie ekwipunku w pewnym momencie gry stanie się koniecznością . Bez tego gra stanie się mocno utrudniona jeśli nie niemożliwa . Możemy tego dokonać na 3 sposoby i w przypadku gdy broń będzie już nam służyła dłuższy czas ( czyli ekwipunek na końcowe poziomy postaci ) warto wykorzystać wszystkie trzy sposoby .

Sposób pierwszy.

Pierwszym sposobem jest zakup i użycie na ekwipunku specjalnych klejnotów . W Varanas - Zachodnia Dzielnica i Obsydianowej Twierdzy – Plac Chwały stoją handlarze , sprzedający najbardziej podstawowe klejnoty za pomocą których możemy teoretycznie wbić przedmiot do stanu +6 . W praktyce jednak szansa sukces jest tak niewielka że wbicie +3 to już duży sukces . W Item Shopie są w sprzedaży klejnoty o większej szansie sukcesu lecz kosztują niemało . Ostatnio pojawiły się klejnoty pozwalające na wbicie przedmiotu do +12 , ale nie mam jeszcze informacji na ile polepszają one ekwipunek .
Przy zakupie klejnotów trzeba zwrócić uwagę na poziom ekwipunku i zakupić odpowiadające im klejnoty . Jeśli mamy broń na poziom 34 to musimy kupić klejnot na poziom 21-30 aby móc go usprawnić , inny nie zadziała . Na szczęście wszystkie kosztują tyle samo – 1000 szt. złota . Wyjątkiem są klejnoty 51-60 z Wybrzeża Łkań , Dzikich Ziem które można zakupić po 2000 szt złota .
Zakończone sukcesem użycie klejnotu na ekwipunku powoduje ujawnienie jego ukrytych statystyk (ghost staty) i nieznaczne zwiększenie obrażeń (broń) lub obrony (zbroje) . Jakie ghost staty dostaniemy zależy od rodzaju ekwipunku który ulepszamy .
Ilość uzyskanego ghost statu jest w dużej mierze zależny od poziomu (tier) przedmiotu który ulepszamy . Przedmiot tier 1 który usprawnimy do +2 może mieć inne wartości niż ten sam przedmiot tier 3 usprawniony do +2 .
Tłumaczenie poradnika do Klejnotów w/g BloodVixen dla przedmiotów Tier 3
Ulepszanie zbroi tier 3 (lvl 41-50) (Księżycowy klejnot)

Bonus ogólny w zależności od poziomu ulepszenia dla zbroi tier 3
przedmiot +1 -> stat +5
przedmiot +2 -> stat +13
przedmiot +3 -> stat +21
przedmiot +4 -> stat +29
Przedmiot +5 -> stat +37
przedmiot +6 -> stat +45
Typy statów, które się pojawiają, w zależności od rodzaju zbroi i miejsca w ekwipunku:
UBRANIE SKÓRZANA KOLCZA PŁYTOWA
GŁOWA Inteligencja Zręczność Siła Wytrzymałość
NARAMIENNIKI Wytrzymałość Siła Wytrzymałość Siła
KLATKA PIERSIOWA Inteligencja Zręczność Siła Wytrzymałość
RĘCE Inteligencja Zręczność Siła Wytrzymałość
PAS Mądrość Wytrzymałość Wytrzymałość Inteligencja
NOGI Mądrość Wytrzymałość Zręczność Siła
STOPY Wytrzymałość Siła Zręczność Inteligencja

Peleryny zawsze są ubraniami a ich Ghost Statem jest Wytrzymałość .

Ulepszanie Biżuterii tier 3 ( lvl 41-50) ( Słoneczny Klejnot)
Naszyjniki (Critical Hits/ Magical Critical Hit Rate)
przedmiot +1 -> +10/ +10
przedmiot +2 -> +20/ +20
przedmiot +3 -> +30/ +30
przedmiot +4 -> +40/ +40
przedmiot +5 -> +50/ +50
przedmiot +6 -> +60/ +60

Kolczyki (Dodaje do Punktów Życia)
przedmiot +1 -> +150
przedmiot +2 -> +240
przedmiot +3 -> +330
przedmiot +4 -> +420
przedmiot +5 -> +510
przedmiot +6 -> +600

Pierścienie (Obrażenia Krytyczne/ Magiczne Obrażenia Krytyczne)
przedmiot +1 -> +3%/ +3%
przedmiot +2 -> +6%/ +6%
przedmiot +3 -> +9%/ +9%
przedmiot +4 -> +12%/ +12%
przedmiot +5 -> +15%/ +15%
przedmiot +6 -> +18%/ +18%

Ulepszanie Broni (Gwiezdny Klejnot )
Ulepszając broń zwiększamy jej fizyczne lub magiczne obrażenia .
Sposób ten warto stosować przez całość gry , nie tylko na końcowych poziomach . Każdy element ekwipunku , który będziemy chcieli nosić dłużej niż przez 1-2 poziomy doświadczenia warto wbić na minimum +1 .

Sposób drugi.

Drugim sposobem ulepszenia ekwipunku jest wprawienie w niego run . Zapewne wiecie już jak to zrobić z jednej z pierwszych misji w Kolonii Osadników lub Doliny Prób . Znajdujemy element ekwipunku z miejscem na runy , runę z odpowiadającym nam statem . Klikamy PPM na runę , klikamy LPM na ekwipunku z miejscem na runę i zrobione . Takie są podstawy i są one wystarczające na początek . Dla bardziej zaawansowanych graczy to jednak za mało .
Po pierwsze trzeba wiedzieć , że znajdowany/produkowany ekwipunek ma najczęściej 1 , rzadziej 2 miejsca na runy . Można jednak zwiększyć ilość miejsc do 4 za pomocą specjalnych przedmiotów z Item Shopu .
Po drugie , znalezione runy można ze sobą łączyć w Magicznym Transmutorze na różne sposoby .
- 5 identycznych run umieszczonych w magicznym transmutorze daje jedną o jeden poziom wyższą .
Przykład : 5 x Duch III => 1 x Duch IV
- 2 różne runy o tym samym poziomie dają nam jedną inną o tym samym poziomie .
Przykład : 1 x Odporność III + 1 x Umysł III => Szybkość III
- 2 lub więcej run o tym samym poziomie połączone w odpowiedniej kolejności mogą nam dać runę o dużo potężniejszych atrybutach niż w sposobie drugim .
Przykład :

Adres do tabeli łączenia run na RoMWiki - nazwy niestey po angielsku .
[link widoczny dla zalogowanych]

Sposób trzeci.

Trzeci sposób jest związany z wykorzystaniem Kamieni Fuzji i Kamieni Many . Nie ukrywam , że jest to sposób najbardziej kosztowny , lecz dający nam największe korzyści . Często spotykamy się z sytuacją otrzymania za misję lub z przeciwnika przedmiot z interesującymi nas atrybutami , lecz nie możemy ich użyć. Przecież Mag nie założy zbroi płytowej . Pozostaje nam sprzedać to kupcom lub wystawić w Domu Aukcyjnym . Błąd . Możemy wykorzystać ten przedmiot łącząc go z kamieniem fuzji . Otrzymujemy wtedy Kamień Many z atrybutem tego przedmiotu . Mając trzy takie kamienie łączymy go z ekwipunkiem który chcemy założyć na siebie . Oto kilka informacji i zasad dotyczących tworzenia Kamieni Fuzji .

Informacja 1

Kamienie Fuzji są dostępne u kupców w Varanas – Zachodnia Dzielnica i Obsydianowej Twierdzy – Plac Chwały (czy gdzieś dalej - nie wiem ) . Stoją oni obok handlarzy Klejnotami do usprawniania ekwipunku . Dostępne Kamienie Fuzji występują w trzech wariantach cenowych.
Najtańsze kosztują 1980szt złota i po zakupie ujawniają się na nim 3 losowe atrybuty.
Droższe kosztują około 5700szt złota i mają odkryty jeden atrybut – dwa pozostałe ujawniają się po zakupie.
Najdroższe kosztują niecałe 13000szt złota i mają odkryte dwa atrybuty. Ostatni ujawnia się po zakupie.
Wszystkie atrybuty ujawniające się po zakupie Kamienia Fuzji są losowane przypadkowo i mają zazwyczaj niski poziom (np. Siła I lub Intelekt I , rzadziej poziomu II , III ) Oznacza to że może też zostać wylosowany pusty atrybut . Kamień za 13000szt złota pozostaje wtedy z dwoma ujawnionymi przed zakupem atrybutami , bez trzeciego ujawnianego po zakupie . Ten za 5700 ma 1 dodatkowy a bardzo rzadko zdarza się że zostaje tylko z tym pierwszym . W przypadku pierwszego kamienia trzeba być niesamowitym farciarzem , by wylosować trzy puste atrybuty . Szansa jest tak nikła , że w zasadzie nie ma co na nią liczyć .
Kamienie Fuzji można też kupić od innych graczy lub w Domu Aukcyjnym . Wystawiane tam Kamienie nie przydają się wystawcom , ale innym graczom jak najbardziej .
W Item Shopie można kupić Oczyszczone Kamienie Fuzji za żetony Phiriusa lub za diamenty . Kamienie te nie posiadają żadnych atrybutów – są czyste – i są bardzo poszukiwanym towarem w świecie RoM .

Zasada pierwsza

Łącząc Kamień Fuzji z przedmiotem (zbroja , broń , biżuteria itp. ) otrzymujemy Kamień Many . Im wyższy poziom przedmiotu , tym wyższy poziom (tier) Kamienia Many . Przedmioty poziomu1-20 dadzą nam tier 1 , 21-40 – tier 2 , a 41-60 tier 3. Wyjątkiem są przedmioty z żółtymi atrybutami . Te dadzą nam Kamień Many o 1 tier wyższy niż wynikało by to z poziomu przedmiotu .
Przykład : Rękawiczki poziom 37 z żółtym atrybutem dadzą nam Kamień Many tier 3 , choć poziom przedmiotu mieści się w przedziale 21-40 , czyli tier 2 .

Zasada druga.

Łącząc Kamienie many lub wkładając je w przedmiot musimy uwzględnić , że w finalnym produkcie , takie same atrybuty nie łączą się w jeden wyższy , i nie może być w nim dwóch takich samych atrybutów . Czyli Siła I w pierwszym kamieniu i Siła I w drugim nie stworzy Siły II , tylko pozostanie Siłą I . Tak samo łącząc kamienie gdzie występują np. dwa takie same atrybuty do finalnego produktu wejdzie tylko jeden z nich .
Przykład : Mamy trzy Kamienie Many .
Kamień Many 1 I Kamień Many 2 I Kamień Many 3
Intelekt I I Siła I I Barykada I
Siła I I Barykada I I Intelekt I
Barykada I I Intelekt I I Siła I
Zręczność X I Zręczność XI I Zręczność X
Po połączeniu tych kamieni np. z czystym (bez żadnych atrybutów) przedmiotem , otrzymamy produkt o następujących atrybutach .
Intelekt I
Barykada I
Siła I
Zręczność X
Zręczność XI
Jak widać , system wykorzystując zasadę redukcji identycznych atrybutów zredukował Zręczność X i w efekcie otrzymaliśmy ich tylko 5 w przedmiocie . Gdybyśmy zamiast jednej Zręczności X dali np. Wytrwałość X mielibyśmy przedmiot z 6 atrybutami . Z trzema niskimi i trzema wysokimi .
Aby zdobyć trzy takie same Kamienie Fuzji trzeba skorzystać z zasobów Domu Aukcyjnego . Kamienie z trzema niskimi atrybutami są tam wstawiane przez innych graczy i kosztują około 10000szt złota. Wylosowanie ich u handlarza kosztowałoby nas małą fortunę .
To jest najtańszy sposób na poprawienie swoich możliwości i praktycznie absolutne minimum , aby wejść na Dzikie Ziemie . Na Wybrzeżu Łkań wrogie stworki maja po 6000-7000 punktów zdrowia . W następnej krainie , Dzikich Ziemiach byle niemilec ma już powyżej 20 000 punktów zdrówka . Bez tych minimalnych przynajmniej usprawnień ekwipunku będzie nam baaaardzo ciężko coś tam zdziałać.
Znacznie droższe i bardziej czasochłonne w wykonaniu są usprawnienia z kamieniami o dwóch lub jednym atrybucie . Powód jest prosty . W takie Kamienie możemy włożyć więcej wysokich atrybutów . W zestaw z dwoma niskimi możemy już włożyć 4 wysokie , a w zestaw z 1 atrybutem niskim , aż 5 wysokich . W Domu Aukcyjnym Ceny tych pierwszych oscylują w granicach 60000-100000 szt złota , a te drugie kosztują nieraz i 300000 szt złota, a nawet więcej .

Zasada trzecia.
Kamienie Many które łączymy ze sobą , lub wkładamy w przedmiot , muszą mieć ten sam tier . Nie uda się stworzyć przedmiotu z 2 kamieni tier 2 i jednego tier 3 .

Zasada czwarta.

Łącząc 3 Kamienie Many tego samego poziomu otrzymujemy jeden o 1 poziom wyższy . Ma to zastosowanie w maksymalnym podwyższaniu poziomu broni , co podnosi jej zadawane obrażenia . Za każdym kolejnym poziomem broni do jej obrażeń dodawane jest 10 % jej obrażeń podstawowych .
Przykład :
Mamy miecz zadający 1000 obrażeń na poziomie 3 (tier 3)
Tworzymy 3 Kamienie Many tier 7.
Podnosimy Kamieniami Many tier do poziomu 7 .
1000 x 10% = 100
Tier 7 – tier 3 = 4
4 x 100 = 400
1000 + 400 = 1400 obrażeń na poziome 7 broni .
Ponieważ broń ma za główne zadanie zadawać jak największe obrażenia , nie wstawiamy do niej atrybutów typu Siła +51(wyjątek : broń w lewej ręce u klas dwuręcznych – Łotr , Wojownik) , tylko jak najwyżej podnosimy Tier (8-10 lub wyżej) i usprawniamy do jak najwyższej postaci klejnotami (najlepiej +12) . Ponieważ jest to operacja bardzo kosztowna , robimy to tylko z bronią co do której jesteśmy pewni , że będziemy się nią posługiwać już praktycznie do końca .
Każdą broń którą będziemy się posługiwać przez dłużej niż 3 poziomy postaci polecałbym doprowadzić do stanu tier 3 . Jest to koszt rzędu 11000szt złota i wyprawy do Obsydianowej Twierdzy . Tam kupujemy 3 najtańsze Kamienie Fuzji (ok. 6000 złota) i na Placu Najemników 3 białe pasy od handlarza ubraniami (koszt oko 5000) łączymy to w 3 Kamienie Many i usprawniamy broń na tier 3.
To tylko podstawy usprawniania ekwipunku , lecz na początek wystarczy . Jeśli jednak nie , zapraszam do poradnika Emilla.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.hellridersrom.fora.pl Strona Główna -> PORADY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin