Forum www.hellridersrom.fora.pl Strona Główna www.hellridersrom.fora.pl
gildia
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poradnik dla Początkujących/Umiejętności Elitarne

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.hellridersrom.fora.pl Strona Główna -> PORADY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elentiria




Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:26, 04 Sty 2011    Temat postu: Poradnik dla Początkujących/Umiejętności Elitarne

Umiejętności Elitarne

Skąd wziąć umiejętności elitarne ? Tu sprawa jest bardziej skomplikowana .
Po pierwsze klasa podstawowa i subklasa muszą osiągnąć konkretny poziom . Dla pierwszej umiejętności elitarnej będzie to poziom 15/15 .
Po drugie potrzebne jest nieco złota (jednostka monetarna gry) i nieco materiałów aby wykupić certyfikat umiejętności .
Mając Certyfikat należy porozmawiać z trenerem jeszcze raz i poprosić o nauczenie umiejętności .
Dla drugiej kombinacji przełączamy klasy u pokojówki lub u postaci w Auli Klas i powtarzamy czynności .
Po umiejętności udajemy się do specjalnych postaci , podpisanych "Trener Umiejętności Elitarnych" , rozlokowanych po całym świecie gry. Lokacje trenerów poniżej , przy liście umiejętności .

Poniżej podaję poziomy elitarnych umiejętności , materiały i gdzie szukać trenerów. (tłumaczenie części poradnika Emilla)

Ilości podane dla jednego certyfikatu więc jeśli chcemy mieć umiejętności elitarne dla drugiej kombinacji klas , mnożymy razy dwa .

Poziom 15/15
Trener : Varanas, Aula Klas
Opłata: 8.000 złota
Materiały: 3x Jesionowy Bal
3x Samorodek Cynku
3x Sok z Biesotrawu Górskiego
czyli po 36 materiałów z pierwszej lokacji, które przerabiamy na 3 poziom.
Brak wymaganego poziomu do zebrania i przerobienia materiałów.


Poziom 20/20
Trener: Varanas, Aula Klas
Opłata: 15.000 złota
Materiały: 3x Wierzbowy Bal
3x Samorodek Cyny
3x Sok z Buraków
czyli po 36 przerobionych materiałów sprzed Varanas.
Do zebrania i przerobienia materiałów wymagany jest 8 poziom zbieractwa.


Poziom 25/25
Trener: Varanas, droga prowadząca do Opuszczonego Opactwa
Opłata: 20.000 złota
Materiały: w zależności od tego jaką mamy subklasę, musimy zebrać 15 następujących kryształów:

- subklasa Kapłan lub Rycerz lub Druid lub Strażnik - wymagane 15 x Kryształ Życia,
- subklasa Zwiadowca lub Łotr - wymagane 15 x Kryształ Iluzji
- subklasa Mag lub Wojownik - wymagane 15 x Twardy Kryształ

Kryształy można zdobyć z elitarnych przeciwników w instancji Opuszczone Opactwo , kupując je w Domu Aukcyjnym lub bezpośrednio od innych graczy.


Poziom 30/30
Trener : Srebrne Źródło , na lewo od skrzynki pocztowej.
Opłata: 28.000 złota
Materiały: 3x Dębowy Bal
3x Samorodek Miedzi
3x Sok z Moxy
po 36 materiałów z okolicy Srebrnego Wodospadu przerobionych na poziom 3.
Do zebrania i przerobienia materiałów wymagany jest 20 poziom zbieractwa.


Poziom 35/35
Trener : Niedaleko od wejścia do Cmentarzyska Luster (62.7-86.4).
Opłata: 35.000 złota
Materiały: w zależności od tego jaką mamy subklasę, musimy zebrać 15 następujących kryształów:

- subklasa Kapłan lub Rycerz lub Druid lub Strażnik - wymagane 15 x Esencja Pradawnego Ducha
- subklasa Zwiadowca lub Łotr - wymagane 15 x Esencja Nauki,
- subklasa Mag lub Wojownik - wymagane 15 x Esencja Lustra.
Kryształy można zdobyć z elitarnych przeciwników w instancji Cmentarzysko Luster , kupując je w Domu Aukcyjnym lub bezpośrednio od innych graczy.


Poziom 40/40
Trener : Obsydianowa Twierdza , Plac Rzemiosła.
Opłata: 42.000 złota
Materiały: 10x Dusza Minotaura - Wypadają z Minotaurów w lokacji Śnieżny Róg na Wyżynie Ystra
10x Dźwięk Wiatru - Wypadają z przeciwników w lokacji Świątynia Zawodzącego Wiatru na Wyżynie Ystra


Poziom 45/45
Trener : Obsydianowa Twierdza , Plac Rzemiosła.
Opłata: 58.000 złota
Materiały: 20x Święty Duch Harpii - Wypada z dowolnych Harpii w lokacji Klif Jastrzębia w Kanionie Piaskowego Diabła


Poziom 50/50
Trener : Varanas - Aula Klas , Varanas - Główny Rynek

Ta elitarna umiejętność wymagać będzie dużo więcej zachodu . Do wykonania czeka nas seria zadań podczas których zwiedzimy instancje rozsiane po całym świecie gry .
Dobry opis co jest do zrobienia znajduje się pod tym adresem :

[link widoczny dla zalogowanych]

Nazwy lokacji , potworków i przedmiotów podane zostały po angielsku , ale łatwo się zorientować gdzie iść i co zrobić .

5. Pierwszy kontakt ze światem gry.

Po stworzeniu postaci , wybieramy ją z listy i wchodzimy do gry . Chwila ładowania i naszym oczom ukazuje się kolorowy świat . Naszą postać widzimy zza pleców a przy krawędziach ekranu znajdują się elementy interfejsu gry . Warto poświęcić chwilę na prawidłowe poustawianie elementów , aby uzyskać jak najlepsze pole widzenia . Większość elementów interfejsu jest konfigurowana i można zmienić jej położenie i rozmiar .

5.1 Interface gry i klawiszologia.

W polu widzenia znajdują się kolejno :
Górna krawędź od lewej :
- Portret i paski życia i many (lub innego sposobu zasilania umiejętności) postaci .
- Przycisk panelu zarządzania zwierzątkiem
- Po wybraniu celu – portret i paski celu
- Minimapa z przyciskami konfiguracji addonów
Dolna krawędź od lewej :
- Panel czatu
- Paski do umieszczania umiejętności tzw. Paski Akcji :
dolny z miejscami uruchamianymi cyframi 1-0
górny z miejscami uruchamianymi klawiszami F1-F10 .
Panel z przyciskami Plecaka , Item Shop , Systemu Transportowego i Opcji Gry.
Lewa krawędź :
Po stworzeniu drużyny z innymi graczami będą tu wyświetlane ich portrety i paski .
W opcjach konfiguracji programu można włączyć dwa dodatkowe Paski Akcji umiejscowione na prawej krawędzi ekranu .
Poruszanie się po świecie gry może być zrealizowane na dwojaki sposób . Kliknięcie LPM na ziemi skieruje w to miejsce postać . Warunek – miejsce nie może być zajęte przez nieprzyjazną postać (potwora , wrogiego gracza) gdyż wtedy nastąpi oznaczenie celu , a następne kliknięcie spowoduje atak z naszej strony . Drugi sposób to klawisz WSAD lub strzałki kierunkowe . Najwygodniejszy jest chyba jednak mix tych sposobów klawiszem W poruszamy się do przodu , a myszką z wciśniętym PPM ustalamy kierunek . Jeśli mamy do przebycia długą drogę można zamiast wciśniętego klawisza W wcisnąć klawisz Insert co spowoduje ciągłe poruszanie się postaci do przodu .

5.2 Samouczek i worek z prezentami (Gift Bag).

W chwilkę po wejściu do świata gry zostaniemy zapytani czy chcemy wejść do samouczka . Jest to prosty system uczący nas jak się poruszać , rozglądać , walczyć i wykonywać zadania . Całość nie zajmie nam nawet 5 minut a istnieje możliwość zdobycia 1 poziomu i Worka z Prezentami (Gift Bag) . Cóż to jest ? Jest to paczka z prezentami od twórców gry , zawierająca różne przedmioty . Między poziomem 1 a 20 , możemy otwierać ją co jeden poziom i zawsze coś dostaniemy . Później powyżej 20 poziomu , będziemy mogli otwierać paczkę co 5 poziomów aż do poziomu 50 . System działa w ten sposób , że otwierając paczkę zawsze dostajemy jakieś przedmioty plus następną paczkę na wyższy poziom . Wyjątkiem jest 30 poziom , kiedy to tracimy paczkę i musimy wykonać serię zadań by otrzymać tę na poziom 35 . Co nam wypada z paczki jest w pewnym stopniu zależne od klasy postaci jaką gramy . Przykładowo klasy które nie używają many nie dostaną buteleczek many , za to wypadnie podwójna ilość buteleczek zdrowia.

Poradnik do Worka z Prezentami napisany przez BloodVixen :

[link widoczny dla zalogowanych]

PS : Nie jestem pewien czy nie wykonując samouczka tracimy Worek z Prezentami . Zawsze poświęcałem te 5 minut na Samouczek .

5.3 Walka , śmierć i system kary za śmierć.

System walki w RoM jest prosty i intuicyjny . Polega na zaznaczeniu przeciwnika LPM lub klawiszem TAB (najbliższy przeciwnik) , pojawia się wokół niego żółty okrąg . Ponowne kliknięcie lewym klawiszem myszki na przeciwniku rozpocznie walkę . To samo stanie się gdy użyjemy umiejętności ofensywnej na zaznaczonym przeciwniku . Cała walka polega na odpowiednim używaniu dostępnych umiejętności , co ma doprowadzić do śmierci przeciwnika , jednocześnie nie pozwalając by własny pasek zdrowia osiągnął zero . Proste , nie ? Opanowanie w tego w praktyce , zwłaszcza na wyższych poziomach to już inna bajka . Umiejętności w grze często łączą się w sekwencje zwiększające zadawane obrażenia .
Na przykładzie Łotra :

Premedytacja --> Cieniste Pchnięcie --> Cios Poniżej Pasa --> Cios w Ranę

Premedytacja zapewnia że następny cios będzie ciosem krytycznym zwiększając obrażenia o 40%
Cieniste Pchnięcie zadaje pewne obrażenia i dodatkowo powoduje u wroga efekt Krwawienia przez 8 sekund .
Cios poniżej Pasa Zadaje obrażenia i jeśli na celu jest efekt Krwawienia ma szansę zadać przeciwnikowi Ranę na 10 sekund.
Cios w Ranę zadaje obrażenia i jeśli cel ma jedną lub więcej Ran zadaje dodatkowe obrażenia za każdą z nich .

Każda z tych umiejętności użyta osobno lub nie w kolejności spowodowałaby mniejsze obrażenia , niż zadane w tej sekwencji . Każda z klas posiada w repertuarze swoich umiejętności podobne sekwencje . Sztuką jest je znaleźć i prawidłowo wykorzystać .

Śmierć
Śmierć się zdarza. Lepiej do tego przywyknąć i zaakceptować ten fakt . Chwila nieuwagi , ściągnięcie na siebie kilku silnych mobów lub nawet zwykłe lagi potrafią odesłać w krainę śmierci . Budzimy się potem przy specjalnych kapliczkach wskrzeszających , lub jeśli mamy w drużynie Kapłana / Druida z odpowiednią umiejętnością , w miejscu śmierci . Do poziomu 10 jest to proces bezbolesny i nie pociąga za sobą żadnych reperkusji . No może poza uszkodzeniem ekwipunku . Później jednak pojawia się system kary za śmierć . Polega on na nałożenia długu na punkty doświadczenia i talentu , które gracz musi "odpracować" . Ale nie całe PD i PT idzie na poczet długu . Jest to 70% zdobytego doświadczenia i talentu . Pozostałe 30 % powiększa nasz stan posiadania . W miejscu śmierci pojawia się nagrobek z naszym nickiem . To nie tylko ozdoba i przypomnienie o śmiertelności gracza . Jeśli dotrzemy do niego po zmartwychwstaniu i klikniemy na nim LPM od naszego długu zostanie odjęte 30% zadłużenia . Zdobycie następnego poziomu postaci nie kasuje długu , przechodzi on na następny i musi być spłacony do końca . O ile śmierć na początkowych poziomach nie jest tak odczuwalna i szybko można odpracować straty , to na wyższych poziomach może zaboleć . Dług PD w wysokości 800 000 punktów ciężko odpracować . Istnieją przedmioty kasujące dług do zera , ale są one do kupienia w Item Shopie lub od innych graczy za dość duże ilości diamentów/złota .

Przykład :
Mamy 5 000 PD do zdobycia następnego poziomu postaci .
Giniemy i otrzymujemy dług w wysokości 20 000 PD .
Po dojściu do nagrobka zdejmujemy 30% ( 6000 PD ) z długu , czyli zostaje nam 14 000 PD długu .
Kończymy jakiś quest który daje nam 18 000 PD , ale 70% (12 600 PD) idzie na pokrycie długu .
14 000 – 12 600 = 1400 PD długu – tyle ciągle wisimy .
Jednocześnie 30% dodajemy do aktualnego doświadczenia .
18 000 x 30% = 5 400 PD – A do zdobycia poziomu mieliśmy tylko 5000 PD
Wskakujemy na wyższy poziom , lecz nadal mamy do spłacenia 1 400 PD

System jest mocno zamotany na pierwszy rzut oka , lecz szybko się można przyzwyczaić .
Uwaga !
Na skutek niedoskonałości silnika gry nagrobki potrafią czasami zniknąć . Widać je na mapie , ale po dojściu na miejsce nagrobka nie ma i te 30% długu jest nie do odzyskania .

5.4 Lokacje startowe : Kolonia Osadników i Dolina Prób.

W zależności od rasy zaczniemy grę albo w Kolonii Osadników w Wyjących Górach (ludzie) , albo w Dolinie Prób na Wyspie Elfów (elfy) . Mimo różnic w wyglądzie , zadaniach i występujących przeciwnikach obie te lokacje mają za zadanie zapoznać nas z podstawowymi zasadami gry w Runes Of Magic . Proste i niewymagające zadania kierujące nas od postaci do postaci , uczą nas interakcji z otoczeniem , przyjmowania , wykonywania i kończenia questów , podstaw zbieractwa i profesji produkcyjnych . Tu spotkamy się z pierwszymi elitarnymi przeciwnikami którzy zmuszą nas do stworzenia drużyn w celu pokonania ich . Tu także zacznie się fabuła gry kierująca nas do coraz to innych krain . Gra pokieruje nas do następnej krainy po osiągnięciu 10 poziomu , ale nic nie stoi na przeszkodzie by dalej eksplorować ten zakątek świata gry .

5.5 Zadania (Questy) od Bohaterów Niezależnych (BN), Dzienne i Epickie.

Zadania , questy to podstawa zdobywanego w RoM doświadczenia . Owszem , można się uprzeć i tysiącami eksterminować moby (tak zwany GRIND ) lecz jest to mało efektywne. Szybkie zdobywanie doświadczenia jest powiązane z wykonywanymi zadaniami od Bohaterów Niezależnych (BN). Przemierzając świat gry spotkasz postacie nad którymi unoszą się żółte okręgi z symbolem w środku . Kolor tego symbolu mówi nam że BN :
- ma dla nas zadanie (złoty wykrzyknik)
- będzie miał zadanie jeśli zwiększymy o 1 swój poziom postaci (szary wykrzyknik)
- ma dla nas misję dzienną (niebieski wykrzyknik)
- jesteśmy w trakcie wykonywania zadania dla BN ( szary ptasiek …Razz )
- wykonaliśmy zadanie i BN czeka na zakończenie zadania ( złoty/niebieski ptasiek )
Jest kilka sposobów na odszukiwanie postaci , które chcą nam przydzielić zadanie .
- Chodzimy i uważnie rozglądamy się po okolicy
- Otwieramy mapę ( klawisz M ) i patrzymy gdzie są BN z misjami . Są zaznaczeni białym kółkiem z odpowiednim symbolem ( tylko znaczki są czerwone zamiast złotych i niebieskie zamiast szarych )
- Wciskamy klawisz BACKSPACE co otwiera panel „wyszukiwarki” . Przechodzimy do zakładki Dostępne Misje , zaznaczamy opcje „Misje w tej strefie” i wciskamy „szukaj” . Poniżej wyświetli się lista BN-ów którzy mają dla nas misję , a obok na mapce ich pozycje zaznaczone ikonami .
Nie wszystkie misje zlecane są przez BN . Czasami uda nam się znaleźć przedmiot , w którego opisie będzie sugestia by kliknąć go PPM . Otworzy się panel z jakąś historią a na dole będzie przycisk „ Zaakceptuj Misję” Dobrym przykładem jest np. Emblemat , który wypada z Żuka Wirowego przed mostem w Varanas .
Są także misje „zlecane” przez stałe elementy krajobrazu , takie jak nagrobki , obeliski , zwłoki leżące na ziemi itp. Nie zawsze są one zaznaczane na mapie i trzeba uważnie się rozglądać po okolicy i na wszelki wypadek najeżdżać myszką na „podejrzane” elementy świata gry , by sprawdzić możliwość interakcji .
Istnieją także misje , które ujawniają się po wykonaniu określonych czynności . Dobrym przykładem jest uratowanie małego goblina na Wybrzeżu Łkań . Stoi on pod drzewem a obok niego dwa ryboludy . Nie zaznacza się na mapie , nie widać nad nim znaczka misji , nie widać go w wyszukiwarce . Zadanie ujawnia się on dopiero po zabiciu Ryboludów .
Misje dzielimy na zwykłe , dzienne i epickie .
Misje zwykłe – spotykane najczęściej . Główne źródło doświadczenia w grze . Pojedyncze lub kilka połączonych w łańcuch . Każda z opisem , historią i celami do wykonania . Napędzają fabułę gry zapobiegając swoją różnorodnością znudzeniu w grze .
Misje Dzienne – są misjami szczególnymi . Można ich wykonać tylko 10 dziennie , a w nagrodę oprócz doświadczenia i złota dostajemy Żetony Phiriusa . Jest to kolejna waluta po diamentach i rubinach , za którą możemy dokonywać zakupów w Item Shopie . W sklepie możemy dostać za diamenty specjalny kupon kasujący limit wykonanych misji , co pozwala wykonać ich o 10 więcej dziennie .
Misje Epickie – Długi łańcuch powiązanych ze sobą fabułą misji . Niejednokrotnie wymagają przebycia kilku krain , odwiedzenia wielu instancji i walk z Bossami z atrakcyjną nagrodą za ich ostateczne ukończenie .

5.6 Problemy z wykonywaniem zadań.

Czasami zdarzy się utknąć w trakcie wykonywania misji . Po prostu pustka w głowie , nie wiemy gdzie iść , co zrobić . Rozwiązań takiej sytuacji jest kilka .
Po pierwsze uważnie przeczytaj w dzienniku misji ( klawisz L) o co w tej misji chodzi . Ponad 90 % problemów z misją jest spowodowane pobieżnym przeczytaniem celów misji bez zagłębiania się w jej opis/treść , lub brakiem zrozumienia przeczytanego tekstu .
Po drugie w grę wbudowany jest system śledzenia celów . W tekście misji część tekstu jest napisana niebieską czcionką . Zazwyczaj są to cele misji lub BN których trzeba odnaleźć . Klikając PPM na niebieskim tekście otwieramy małe menu z opcjami „śledź” i „idź do” .
Opcja „śledź” zaznaczy nam na mapie kolorowym markerem cel , oraz wywoła koło naszej postaci strzałkę w tym samym kolorze , która będzie wskazywała kierunek w którym znajduje się oznaczony cel . Możemy jednocześnie śledzić kilka celów , a każdy będzie oznaczony innym kolorem . Po dotarciu do poszukiwanego celu marker i strzałka kierunkowa zniknie , choć możne je też usunąć ręcznie w „wyszukiwarce” (BACKSPACE)
Opcja „idź do” spowoduje automatyczny ruch naszej postaci w kierunku zaznaczonego celu . Niestety ten sposób nie zawsze działa . Czasami system śledzący poinformuje nas że nie może nas tam zaprowadzić . Cel może być w innej krainie , w instancji lub system nie potrafi odnaleźć ścieżki .
Trzecia opcja jest podobna do pierwszej ale pozwala nam odnaleźć cele nie wyróżnione w tekście na niebiesko . Powiedzmy mamy eksterminować pewną ilość Ważki Ostroskrzydłej , nie wiemy gdzie ich szukać , a w tekście nazwa nie jest wyróżniona . Otwieramy „wyszukiwarkę (BACKSPACE) i w okienku wpisujemy nazwę moba lub wybieramy ją z listy poniżej . System zaznaczy nam markerem na mapie orientacyjne miejsce przebywania celu.
W przypadku gdy wszystkie trzy metody zawiodą pozostaje zapytać się graczy którzy już wykonali tę misję , lub poszukać rozwiązania na forach .
Zdarza się , że przez przypadek pozbędziemy się przedmiotu związanego z misją i nie możemy jej ukończyć . Rozwiązaniem jest porzucenie misji ( opcja pod opisem misji ) i ponowne jej wzięcie .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.hellridersrom.fora.pl Strona Główna -> PORADY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin